Nu börjar det närma sig slutet här...

Ja, min blogg på blogg.se menar jag ju. Den kommer att ligga kvar med en länk från nya stället så eventuellt nya läsare kan se vad jag skrivit om förut. Men i första skedet kommer jag inte att lägga ut en länk härifrån till nästa. Det har sina skäl som jag inte går in på här.

Upplägget på nya sidan har jag inte till fullo bestämt mig för än men jag vet att det blir blogg i vanlig ordning men också en lösenorsskyddad dagbok enbart för de med särskild  behörighet. Allt vill man ju inte prata om inför storpublik. Bilder, ja visst.. foton måste jag ju bara ha med även om det nu är längesedan jag tog tag i mitt fotograferande. Jag kommer av förklarsliga skäl INTE vara med i EFIT och det är enkom för att jag vägrar befatta mig med digitalkamera mer än den stackare jag har på mobilen. Det är ju för- och nackdelar med digitalkamera och vem vet.. enbart för att ha snabbfoton/slarvbilder att lägga in på datorn skulle jag ju kunna köpa en digitalkamera.. men jag vet inte om jag är intresserad av att lägga de pengarna på en sådan mojäng.

Jaja.. det ger sig ju.. Jag har jobbat i dag. Det var min lediga dag från Landstinget (men jag skall jobba i natt i kommunen) men en kollega blev sjuk i går kväll så hon gick hem och jag blev tillfrågad om jag kunde ta hennes dagtur idag och vara ledig i morgon, då jag skulle jobba kväll. Det är ändå full styrka på personalen i morgon. Nå, det kunde jag ju gå med på. Skönt vara ledig efter ett nattpass också.

På fredag är mina sommarvikariat slut men jag är inte slut på marknaden för det. Ett långtidsskjuksvik är kanske i antågande och det kommer jag att få tillsätta tills vidare. Det måste centralrekryteras vilket inte är till glädje vare sig för chefen eller huset. Men så är reglerna och med det kan det bli någon helt ny som får vikariatet. Men fram tills CR sagt sitt, så kommer jag ha det. Mitt namn kommer att lämnas på förslag iaf från chefens sida och det är jag glad för. Det kanske ger huset. de boende och mig en liten chans att jag får det. Chefen vill ha mig på den tjänsten. Synd att hon inte får bestämma vem som skall ha det. Alla regler är inte av godo. Samma är det med BMS (Bemanningsservice) 1) de kan sällan skicka folk trots att det sägs att de gått back för att folk inte kommer ut på jobb då varje arbetsplats helst vill ha sina egna vikarier 2) de känner aldrig eller sällan till arbetsplatsen eller de boende vilket gör att de är mer en belastning än hjälp.. 3) vi försökte en gång få planera in personal 2 veckor fram i tiden då vi visste det skulle behövas pga utbildning.. men så långt fram kunde de inte planera.. Håhåjaja.. Skrota CentralRekrytering och BMS så kan var och en få sköta sitt och få det folk de vill ha!


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag fortsätter gärna följa dina ord om jag får.

Postat av: Majsan

Absolut.. :) Adress kommer så snart jag kommit igång =O)

2007-08-15 @ 07:35:36
Postat av: Elin

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 10:34:29
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback