Stackars, stackars interner...

Man sitter på kåket av vissa anledningar. Man har gjort dumma saker.. man har skapat tragedi hos människor i samhället.. hela familjer är drabbade.. så även internens familj som har en familjemedlem som är brottsling. Brottet kan vara mord, våldtäkt, försök till våldtäkt, rattfylla med svåra konsekvens, överfall etc. Detta i sin tur kan skapa svår depression hos de drabbade, sömnlöshet, sjukdom, sjukskrivning och självmord..

Våra brottsoffer får sällan skadestånd som täcker svårigheterna. De får knappt stöd och hjälp på något sätt. Det är en glömd kategori samhällsmedborgare.

Hur ofta tänker brottslingarna på vad de ställer till med för sina offer med familjer? Inte ofta, tror jag. Inte här i stan i alla fall.. för om de gjorde det, skulle de sitta av sitt straff och ge tusan i att gnälla över lite störd nattsömn. Ja, det är sant.. de har gått ut till Barometern och klagat och nu även till
kvällsposten!! Stackars interner som inte kan sova om nätterna pga Vallen, ett disko i närheten av fängelset.

När skall de inse att om de inte hade begått brott, så kunde de sova i lugn och ro hemma i sina egna sängar i stället.. och en annan familj kanske inte hade haft det svårt pga brott.

Jag tycker det fjäskas för mycket för de svenska internerna. Ställ högre krav på dem i stället och de skall vara tacksamma över att de sitter i svenska fängelser och att vi inte har dödsstraff här. De skall tiga, ligg vaken och begrunda sin brott och ägna en tanke åt alla de familjer som är drabbade av sömnlöshet, depression och andra problem tack vara just dem! De äger inger rätt att beklaga sin situation. De har till och med bättre mat än det som serveras på de svenska grundskolorna.

Jag hade en gång en nära vän som hamnade på fel sida lagen och jag gjorde något besök på kåken där han satt.. Håhåjaja.. det var rena rama semestern!

Så har vi de som inte straffas pga hög ålder. Jag anser ju att är man ung, stark och frisk nog att misshandla någon, som i detta fall som Expressen tar upp, så skall man ju vara ung och stark nog att sitta av sitt straff på avsedd plats: Fängelse!

Kommentarer
Postat av: Veduran

Jamen precis... sluta fjäska, dom har själv valt sig att sätta sig i den situationen *oftast* :(

2007-08-12 @ 17:55:34
Postat av: Micke

Jag säger som Veduran, de har nog själva försatt sig i detta "tillståndet".

Postat av: Anonym

Oftast är det så ja.
Jag känner dock en intern som sitter där på grund av en våldtäkt han inte ens hade gjort. Jag vet det eftersom jag var med honom den natten, något domarna inte tror på. Man tror att det inte kan gå till såhär slarvigt i svenska domstolen, men det gör det och det är hemskt att sådant här kan hända. Men man hade redan bestämt sig för att det var han som var "elakingen" och att hon var offrets.

2007-12-31 @ 12:30:20
Postat av: Majken

Schysst sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-13 @ 03:00:49
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback