Man aldrig så mycket kontanter...

.. som när man rånas..  Har ni tänkt på det när ni läser om rån, att folk alltid har väldigt mycket pengar på sig just då? De har precis varit och tagit ut tusentals kronor på bankomaten, säger de, och just då kommer det rånare och tar deras plånböcker??

Jag säger inte att det inte sker rån vid bankomater/uttagsautomater.. men varför alltid så mycket pengar? Själv tror jag att kontathandeln, då det gäller större summor, sker via att vi betalar med kort i affärerna. Det finns också en övertygelse inom mig att vi betatar våra fakturor varje månad via internet/betalningsorder och inte kontakt då det kostar så mycket per faktura att betala över disk. Det är nog ytterst få som fortfarande betalar över disk. Kanske man har lite ovanligt mycket i plånboken om man skall på auktion (för mindre summor) eller loppis.. men det tar man väl ändå inte ut vid en bankomat??

Nu är det en
präst som säger sig blivit rånad och summan är tio tusen kronor. Med handen på hjärtat så måste jag säga att vad gäller min övertygelse om att de som blir rånade, alltid har så vansinnigt mycket pengar i plånboken (vilket ju inte kan komma att bevisas då rån sägs ha skett) så är den inte stor. Inte heller att präster är mer ärliga än vanligt folk. Vad kommer det sig att de inte har så mycket pengar på sig vid andra tillfällen?

Det kanske är nya sättet att få mer  pengar än man hade.. bli rånad och säga att det fanns 12.455:- i plånboken trots att det bara var 346:-...

Kommentarer
Postat av: Tina

Man får inte tillbaka pengarna vare sig det är 300 eller 3000 i plånboken. Blev nyss av med 3700:-, ingen försäkring täcker sånt....

Postat av: Micke

Jag måste väl säga att det hänt jag tagit ut 8000+7000 i ett svep (man får ju inte ta ut mera än 8000/gång och max 15000/vecka) och då har man ju lite pengar på sig.. men de ska man ju sen göra av med, inte så man går med dem i börsen tills de är slut långt senare.

2007-07-13 @ 11:15:32
URL: http://kludd.se
Postat av: Jeanette

Jag brukar aldrig ha kontanter på mig.. Jag var emot dessa kort osv innan, men jag använder dem allt mera och mera. Varför gå till minuten plocka ut pengar och sedan bli rånad när jag kan betala direkt med bankkortet ;)

2007-07-19 @ 06:00:02
URL: http://www.bjornidet.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback