Underbara sommar!

Ja, vad kan jag mer säga? Jag är medveten om att alla inte haft eller har en skön sommar. Det har regnat, varit översvämningar.. det har varit kaos på sina håll och det är verkligen hemskt hur det varit. Men det gör ju inte att jag undviker att njuta av stunden ändå.

Idag, efter att ha gått av efter mina två arbetsnätter, tog jag en promenad till stan och gästhamnen. Där fanns ju bara en sak att göra: Köpa mig årets första (!!) glass! Jag brukar köpa glass så snart jag anser det är vår.. men av olika anledningar så gjorde jag inte det. En ljuvligt god bananasplit blev det. Bananasplit Det var i stort sett tomt på glassorter så jag fick snällt ge mig på att testa nya smaker. Man bör ju ta tillfället i akt att förnya sig lite. Apelsin/Citron kan jag varmt rekommendera om man tycker om frisk smak. Kiwismaken var lika god den men också mintchokladen. Nu vet jag att det är okej att våga lite när det gäller smaker. Det är så lätt att köra fast i gamla spår, tycker jag. Nu blev det i alla fall ett lyckotest för min del.

Gott om segelbåtar är det också i hamnen. gästhamnen Att sitta där och betrakta alla dessa båtmänniskor, och alla andra också för den delen, är avkopplande. När jag kände mig mätt och belåten på både glass och människor, promenerade jag hem igen. Dock fick jag en ingivelse att gå in på en second-hand-butik och kika lite. Jag är på jakt efter servettringar och det är inte det lättaste att finna. För 2 år sedan kom jag över 2 st i den butiken. Idag fick jag tag på 6 st till!! För en tia! Nu var det visserligen inte den typ av ringar jag är ute efter, men de duger tills vidare.

I lördags hade jag min väninna och hennes bror här på mat. Även en f.d gym-kompis kom. Det är alltid roligt med mindre sällskap i stillhet. Som tur var, var vädret på vår sida så vi kunde sitta ute på altanen och äta, prata och bara ha trevligt. TIll förrätt hade jag gjort en Gazpcho tillsammans med krutonger och till huvudrätt blev det en medelhavssallad med kruksallad som botten tillsammans med roukolasallad och machetasallad.. Jag varvade detta med tonfisk i sataysås, fetaost och sardeller. Runt kanterna, på kruksalladsbladen dekorerade jag med ägghalvor. Självklart var det lite olivolja snirklat över det hela. Efterrätten bestod av halva meloner som jag gröpte ur och skivade ner persikor och jordgubbar. På det pudrade jag florsocker. Allt var mycket gott och uppskattat.

Det blev lite vin till maten. Min gym-kompis hade köpt två flaskor rött som kom väl till pass. Jag undviker rött vin pga huvudvärk men jag smakade lite på det. Det var ett mycket gott vin. Han har god smak när det gäller vin, den gode gym-killen. Under resten av kvällen/natten skalade och stavade jag morötter och skivade upp kalmarkorv. Till det hade vi också nachochips och dip hade jag gjort själv i 3 olika smaker. Allt var mer än gott.

Jag hade lovat min älskade vän Micke att ta bilder på maten och upplägget så jag kunde visa honom vad han missade genom att befinna sig där uppe i norra halvklotet någonstans men *f'låt, Micke* det glömde jag ju bort i all uppståndelse.

Just det ja.. som välkomststugg hade jag rullat in lax samt skinka i tunnbröd och snittat. Till det blev det en liten välkomstdrink i form av Sheridan. En flaska som jag fått i present av Brodern dagen före. *tack igen*

Det behöver inte vara så avancerat för att få till en lyckad kväll med goda vänner. Huvudsaken är att humöret är på top och att vi trivs tillsammans. Med det med sig i bagaget, kan man faktiskt äta knäckebröd en hel kväll.

Kommentarer
Postat av: Micke

Låter mer än gott det där!
Men liiiite besviken är jag på missade foton ;)

Postat av: Majsan

Jag VET, hjärtat.. men om A's bilder blev bra så kan Du få se några av dem.. speciellt när Brodern pussar mig på pannan ;)Eller varför inte på den oerhört stilige gym-kollegan.. Nä, förresten.. han är inget uppvisningsobjekt.. :P

2007-07-18 @ 15:37:25
Postat av: Jeanette

Glassen ser god ut. Än har jag bara ätit en glass och det var den nya geisha-glassen, den var *mmm* *mums*

2007-07-19 @ 06:01:17
URL: http://www.bjornidet.net
Postat av: Veduran

Behöver inte vara avancerat?... men hallå, lät ju som tekniska underverk alltihop! :D ^^

2007-07-19 @ 11:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback