Äntligen!!

Ja, kan jag skrika ut det mer än så? Sommaren är här och självklart är det alltid för- och nackdelar med det. För alla, som med mig, älskar denna årstid, är det underbart men så finns ju också de som, tyvärr, har ont av värmen och helst ser höst/vinter och vår som alternativt till underbara tider.

2 dagar vid "playan", dvs Kalmarsundsparken med liggunderlägg, en bra bok och gott humör samt en del vatten har avklarats. Mobilen är med hela tiden ifall det rings om jobb. Jag måste ju hela tiden vara tillgänglig. I morgon skall jag in och göra ett pass och sedan rullar semesterschemat på fram till mitten av augusti. Vad händer för övrigt under dessa sommar?

Jo, först är det en studenttillställning som söstra mi har för sin son. Sedan kommer söstra mi och hennes bror hit en helg för avkoppling. Det var ett tag sedan vi hade tid att umgås tillsammans alla tre. Därefter hoppas jag det blir klartecken för en helg i Helsingborg tillsammans med en underbar vän. Men framför allt ser jag fram emot temafesten i slutet av sugusti där temat är FP så det gäller att hitta en broderad blus och jeans med "tjaffs" (vida vid foten) som vi sa i Göteborg när jag var liten! Eller varför inte hela kittet:
Jag var ju på barnsben när det var aktuellt även om jag växte upp i resterna av den eran. Det är min "modellmamma" som står för denna inbjudan. Självklart kommer jag att ha mina modelljobb hos henne också i sommar. Det är det bästa med hela sommaren. Men självklart hoppas jag att älskade brorsan kommer ner hit till sensommaren/förhösten! Det kommer självklart vara årets höjdpunkt!

Eftersom det går bra med viktnedgången är det nu dags att röja lite i garderoberna. Det finns en del som är uttvättat, uttjänt, för stort.. och till och med för litet. Dags att ta fram en stor, svart sopsäck och tömma och slänga. Skänka till bistånd, säger säkert många nu. Jo, minsann.. Kommer Du och hämtar säcken och kör ner till aktuell organisation?? Mycket är obrukbart pga slitage så det kommer att kastas av organisationen ändå.

Åter till verkligheten!

Kommentarer
Postat av: Micke

Härligt med sol och värme ja!
Du verkar ha lite planerat du.. själv vet jag bara om de dagarna i Västerås/Sala samt Motala men ska bli härligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback